Personuppgifts hantering

Personsuppgiftshantering i BRF Södra Stenhagen

Föreningen lagrar & hantera följande info:

Lägenhetsförteckning (enl lag)

Styrelsen i bostadsrättsföreningen måste föra lägenhetsförteckning. Förteckningen ska innehålla uppgift om varje lägenhets beteckning, belägenhet, antal rum samt övriga utrymmen. Datum för registrering av den ekonomiska plan som ligger till grund för upplåtelsen ska också anges liksom insats och bostadsrättshavarens namn. Dessa uppgifter ska föras in då en lägenhet upplåts med bostadsrätt.

Medlemsförteckning (enl lag)

Styrelsen i bostadsrättsföreningen måste föra medlemsförteckning. Förteckningen ska innehålla uppgift om varje medlems namn och postadress samt bostadsrätt. Även medlemmar som inte innehar bostadsrätt ska tas med.

• Mejladresser lagras på hemsidan (åtkomst endast för styrelsen & efter medlems godkännande) för att kunna skicka ut information.

• Vid förändringar i styrelsen så byts inloggningsuppgifter ut så att endast aktuell styrelse har inloggning till hemsida & föreningsmejl.

• Inga personuppgifter får sparas av styrelsemedlem utanför föreningens gemensamma platser.

• Inga personuppgifter får skickas via privata/arbetsmejl mellan styrelse medlemar.

• Inga personuppgifter får lämnas ut till t ex mäklare utan fullmakt alla uppgifter lämnas i förstahand till medlemmen som själv förser t ex mäklare eller bank med uppgifterna.

• Vid flytt eller vid begäran raderas alla uppgifter som inte måste sparas enl lag krav,