Om föreningen

Både Norra området (Fortvägen) & Södra området (Missionsvägen) ligger vid återvändsgator så det finns ingen genomfarts trafik i föreningen.

Se fliken Mäklar info för stadgar & årsredovisning m m

I vår förening så vi själva ansvariga för det underhåll av grönytor & gångvägar som behöver göras.. Det innebär att vi tar gemensamt ansvar för att klippa gräs & häckar , skotta snö & halkbekämpa dessa ytor.Redskap & maskiner till detta finns att låna & dessa använder man även på sin egen tomt. För snö & halkbekämpning på "väg & parkering" anlitas extern entreprenör.

Vi har även återvinngskärl för tidningspapper , matrester & vanliga hushållssopor. Grovsopor ,elktronik , karonger , glas m m lämnas vid fast eller mobilåterevinningsstation.

Två gånger om året (vår & höst) har vi aktivitetsdagar där vi underhåller föreningens gemensamma ytor & byggnader.

Trafik & Parkering:

På Fortvägen & Missionsvägen gäller kommunens regler (& datumparkering där det är tillåtet). Inom föreningen gäller max 10 km/h. På besöksparkeringarna är ej flerdygns/långtidsparkering tillåten.Parkering är endast tillåten endast inom markerade rutor.